Leírás
A Szellemlovas leírása:
Hódítás, szövetség és árulás! Különböző frakciók harcolnak a sivatag bolygó, a Dűne irányításáért!
Képzeld el, hogy egy nemesi családot, egy szervezetet vagy egy rendet kontrollálsz egy sivár planétán, amely az egyetlen forrása a legértékesebb anyagnak az egész univerzumban: a fűszernek.
Most újraírhatod az egyik leghíresebb sci-fi könyv, Frank Herbert - Dűne történéseit.
A játékban a 6 nagy frakció egyikének vezetőjeként kell helytállnod. Mindegyik frakciónak az a feladata, hogy a saját irányítása alá vonja a galaxis legértékesebb erőforrást! Ahogy Leto Atreides herceg mondta: "Mindez azonban semmi a melanzshoz képest! Egy maroknyi fűszerért otthonhoz juthatsz a Tupolon! Nincsen párja, valódi öregedésgátló, és nem lehet mesterségesen előállítani. Az Arrakison kell kibányászni." Melanzs nélkül az űrutazás is lehetetlen lenne.
A játékosok kiválasztják a nekik tetsző frakciót, amelyet irányítani szeretnének. A választható frakciók mindegyike saját különleges képességekkel rendelkezik.
Az Atreides-ház, az egyetlen osztály, amely jegyzetelhet, és láthatja a játék néhány paklijának jövőjét, haditervek egy részét.
Harkonnen, akik akkor mutatják ki a foguk fehérjét, ha megszegik a szavukat. A játékban extra áruló kártyákat kapnak, vezetőket foghatnak el.
A Fremenek, az Arrakis őslakosai, akik könnyebben mozognak a zord vidéken, képesek meglovagolni a homokférgeket, és valamelyest védettséget élveznek a viharral szemben.
Bene Gesserit, amely képes használni a Hangot, hogy a játékosok azt tegyék, amit ő szeretne. Képes megjövendölni, hogy egy játékos nyer-e egy bizonyos fordulóban. Ha a jóslat beteljesül, ő is nyer.
Császár, amely a kártyák licitálásából származó fűszert gyűjti be, és hatalmas vagyonnal rendelkezik.
Űrliga, amely fűszert gyűjt, miközben a játékosok csapatokat szállítanak le az Arrakas felszínére, ahonnan maga a fűszer is származik.
Mindegyik frakció érdekes és egyedi játékélményt biztosít a játék során. Azonban jó tudni, hogy ez nem egy 1-2 órás játék. Valószínűleg 3-4, de akár 7-8 órát is igénybe vehet.
Ennek a játéknak van egy igazán remek szövetségkötési rendszere, annak ellenére, hogy nincsenek kimondott szövetségek a játékban, de ha egy homokféreg egyszer feltűnik, szövetségek jöhetnek létre a Nexus során, és ezek addig életben is maradnak, amíg egy másik féreg megjelenik. Ezek a szövetségek teszik lehetővé a játékosok számára, hogy jobban megoszthassák képességeiket, netán a játék győzelmi feltételeit, ami sokkal interaktívabbá teszi a játékot. De egy szövetség sem tarthat örökké, könnyen felbomolhat, ami igazán klassz kontraszövetségi játékhoz vezet, miközben maga a játék meglepően kiegyensúlyozott marad.
A Dune: Board Game bátran ajánlható mindazoknak, akik egy remek, összetett játékot keresnek. Ez a játék abszolút meghálálja a rá szánt időt, mert olyan gazdag élményben lesz részed, mintha te magad is a sivatagos dűnéket járnád.
Már csak egyetelen kérdés maradt: vajon ki fogja végül uralni a Dűnét?
Paraméterek
Játékosok száma: | 2 - 6 |
Min. Játékidő: | 120 perc |
Max. Játékidő: | 125 perc |
Legfiatalabb játékos: | 14 év |
Kiadás nyelve | Egyéb |
Játékszabály nyelve | Egyéb |
Nyelvfüggőség | Erősen nyelvfüggő |
Típus | Teljes játék |
Cikkszám | dune01-s |
Kiadó | Gémklub |